Pētījums: 48% Latvijas iedzīvotāju izbrauciens ar auto ir iecienītākais atpūtas veids

30.09.2021

Pētījums: 48% Latvijas iedzīvotāju izbrauciens ar auto ir iecienītākais atpūtas veids

Gandrīz puse jeb 48% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka izbrauciens ar automašīnu ir viens no labākajiem atpūtas veidiem, liecina Primero un SuperHits EHR veiktā aptauja*, kas tapusi sadarbībā ar socioloģisko pētījumu kompāniju Norstat. Saskaņā ar minēto respondentu viedokli došanās uz tuvāku vai tālāku galamērķi automašīnā kopā ar draugiem vai ģimeni palīdz labāk atpūsties no  ikdienas steigas un rutīnas pienākumiem nekā laika pavadīšana pludmalē, fiziskās aktivitātes vai aizraujošas ballītes.

Aptaujas dati­ liecina, ka 52% Latvijas iedzīvotāju atpūta ir ļoti nozīmīga. 48% aptaujāto kā iecienītāko atpūtas veidu min izbraucienus ar automašīnu pa Latviju, kuru laikā ir iespējams būt kopā ar ģimeni un gūt pozitīvas emocijas, izzinot jaunas vietas un objektus, kā arī piedaloties dažnedažādos pasākumos. Zīmīgi, ka 76% respondentu kā vienu no atpūtas veidiem minējuši ceļošanu kopumā. Turklāt, 66% dodas regulāros izbraucienos ar auto pa Latviju, 37% ar spēkratu brauc arī uz kaimiņvalstīm – Lietuvu un Igauniju, bet 21% dodas arī tālākos ārvalstu braucienos.

Pētījums liecina, ka došanos izbraucienos ar automašīnu cilvēki atzīst par labāku atpūtas veidu nekā fiziskas aktivitātes vai konkursus un viktorīnas. 35% aptaujāto par ļoti labu atpūtas veidu atzīst fiziskas, respektīvi aerobās, aktivitātes. Tiesa, starp uzņēmumu un iestāžu vadītājiem fizisko aktivitāšu cienītāju skaits ir 43%. Konkursus un viktorīnas kā atpūtas veidu, kas palīdz iegūt pozitīvu emociju atmosfēru, spēj  novērtēt 20% iedzīvotāju.

“Izbraucieni ar auto Latvijā ir populāri. To redzam ne tikai mūsu aptaujas rezultātos, bet arī savā ikdienas darbā. Tuvojoties brīvdienām, cilvēki visbiežāk izlemj par labu auto iegādei. Īpaši šogad esam novērojuši, ka vairums finansējuma auto iegādei klientiem tiek piešķirts ceturtdienās un piektdienās. Klienti to skaidro ar vēlmi jau tuvākajā brīvdienā ar jauniegūto auto doties tuvākos vai tālākos braucienos,” atklāj Krišjānis Znotiņš, AS “Primero Finance” valdes priekšsēdētājs.

Došanās tuvākos un tālākos izbraucienos ar automašīnu īpaši aktuāla ir kļuvusi pandēmijas laikā, kad pārvietošanās ar citiem transporta līdzekļiem ir ierobežota un sabiedriskā transporta izmantošana var radīt risku veselībai. Situācijas apzināšanās sabiedrībā ir viens no iemesliem, kāpēc šogad ir izveidojies jaunu automašīnu deficīts. Līdztekus ir pieaudzis pieprasījums lietoto spēkratu tirgū, ko apliecina arī CSDD dati. Pēc globālās pandēmijas izraisītā lietoto automašīnu tirdzniecības krituma par 14% 2020.gadā, tas ir piedzīvojis spēju kāpumu. Šogad pirmajos astoņos mēnešos lietoto automašīnu tirdzniecība pieaugusi par 18%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn. Turklāt, nozīmīgākais tirgus apgrozījuma pieaugums sakrīt ar tradicionālo atvaļinājumu periodu no jūnija līdz augustam.

AS “Primero Finance” ir uzņēmums, kas patērētājiem piedāvā dažādus finanšu risinājumus automašīnas iegādei. Uzņēmums Latvijas tirgū strādā kopš 2019. gada, sadarbojoties ar vairāk nekā 200 auto tirgotājiem visā Latvijā un šobrīd apkalpo vairāk nekā 6 tūkstošus klientu.

* Radiostacija SuperHits EHR un AS “Primero”, auto līzinga uzņēmums, sadarbībā ar socioloģisko pētījumu kompānijas Norstat pētījumā par atpūtas paradumiem Latvijā, kas norisinājās šā gada augustā, tika aptaujāts 1027 respondents no 18 līdz 55 gadu vecumam visā Latvijā, aptverot Rīgu, Pierīgu, Kurzemi, Vidzemi, Zemgali un Latgali. Pētījuma ietvaros tika aptaujātas 510 sievietes un 517 vīrieši.

Saistītie raksti

Populāras automašīnu markas

12.04.2024

Jauns vai lietots auto – kurš ir labāks?

12.04.2024

Kas ir patēriņa kredīts?

21.03.2024